Uvod

Medijske organizacije koriste platforme društvenih mreža kako bi došle do šire publike, kako bi se stvorila javna rasprava oko određenih pitanja i na kraju stvorila zajednica. Mediji obično primenjuju iste standarde zajednice na svojim zvaničnim kanalima društvenih mreža kao i na svojim forumima za diskusiju, kada se angažuju timovi moderatora za komunikaciju sa publikom da bi stvorili ekosistem zdrave javne debate sa učesnicima i između učesnika.

Međutim, kada redakcije pokušavaju da iste ove prakse sa foruma primene na svoje kanale društvenih mreža, one moraju da prihvate ustanovljene politike tehnoloških kompanija koje su napravile ove platforme, uz alate za moderaciju rasprave koje one nude. U ovom odeljku precizno istražujemo ukrštanje politika redakcije i politika platformi društvenih mreža, sa ciljem da predstavimo mehanizme koji će moderatorima omogućiti da upravljaju javnom diskusijom bez nasilja na platformama društvenih mreža.

Ove mere su rezultat niza detaljnih razgovora sa stručnjacima za moderaciju sadržaja koji kreira publika iz pet medijskih organizacija iz četiri evropske zemlje: Finske, Nemačke, Španije i Ujedinjenog Kraljevstva. Iako redakcije danas u svoje komunikacione strategije uključuju i druge kanale – npr. Instagram, Telegram i WhatsApp, značajan deo resursa se i dalje odvaja za moderaciju na Facebook-u i Twitter-u. U ovom odeljku se zbog toga fokusiramo isključivo na ove dve platforme.

Iako najpre traže načine da ograniče napade protiv novinara na internetu, moderatori sa kojima smo razgovarali kažu da izbegavaju da blokiraju ili zabrane pristup korisnicima kada god je to moguće, iz tri razloga. Prvo, da bi očuvali otvorenost ovih kanala kao prostora za debatu i kritiku, drugo, da bi zaštitili medijske organizacije od optužbi za cenzuru, i treće, jer se brinu da bi blokiranje ili zabrana pristupa mogli da podstaknu još gore nasilje.

Imajte u vidu da se u ovom projektu fokusiramo samo na alate kojima se moderiraju razgovori na zvaničnim kanalima medija, a ne na ličnim stranicama novinara. Kliknite ovde da pročitate savete u vezi sa ličnim nalozima na društvenim mrežama.

Blokiranje reči i određivanje jačine filtera za psovke: Facebook blokira određeni sadržaj za koji smatra da krši njegove standarde zajednice. Međutim, pored samog procesa blokiranja koji postoji na Facebook-u, moderatori mogu odabrati da podese skup ključnih reči tako da svaki komentar koji sadrži te reči bude automatski blokiran.

Pročitaj više

Moderatori prijavljuju objave, komentare ili naloge koji su prekršili standarde zajednice samog medija, kao i politike platformi društvenih mreža kada je reč o nasilju na internetu. Zbog toga je veoma važno da moderatori budu svesni takvih politika i da budu stalno u toku sa promenama u politikama.

Pročitaj više

Brisanje komentara: ova opcija moderatoru dozvoljava da trajno ukloni komentar na objavi, što znači da on sada neće biti vidljiv nikome, uključujući i korisnika koji ga je postavio. Kliknite ovde da vidite kako da obrišete komentar sa objave Sakrijte komentar: ova opcija moderatoru dozvoljava da sakrije komentare na objavama koje su postavljenje na Facebook stranici […]

Pročitaj više

Stavljanje zabrane za korisnika ili stranicu: ova opcija dozvoljava moderatoru da zabrani pristup korisniku ili drugoj Facebook stranici. Korisnik kojem je zabranjen pristup će i dalje moći da vidi i deli sadržaj na Facebook stranici ovog medija, ali neće moći da se uključi – npr.

Pročitaj više

Moderatori sadržaja koji postavlja publika su u intervjuu za IPI rekli da treba imati u vidu sledeće alate kada se moderira sadržaj na Facebook-u: Brisanje komentara kada se u njemu nalazi agresivan ili preteći sadržaj ili pogrdne reči i uvrede. Ovo se radi da bi se promovisala zdrava javna diskusija.

Pročitaj više

Twitter omogućuje moderatorima da prijave tvitove (može se prijaviti više tvitova istovremeno), direktne poruke, targetirane tvitove koji su obeleženi u okviru razgovara ili čitave razgovore (pretnje, odgovore ispod tvita), zatim Twitter moments, kao i naloge koji učestvuju u nasilnom ponašanju. Kliknite ovde da vidite kako možete da prijavite tvit.

Pročitaj više

Isključite neki nalog Ova funkcija omogućava korisniku da sa svoje vremenske linije ukloni tvitove koje postavlja neki drugi nalog, ali da ne mora da ga blokira ili prestane da prati. Međutim, ako neki nalog isključite, oni to neće znati, za razliku od blokiranja ili prestanka praćenja.

Pročitaj više

Moderatori sadržaja koji postavlja publika su u intervju za IPI rekli da treba imati u vidu sledeće alate kada se moderiraju nasilne poruke na Twitter-u: Isključivanje: kada je reč o nasilju na internetu, zbog kršenje standarda zajednice samog medija i Twitter-a, moderatori češće biraju da isključe neki nalog nego da ga blokiraju. Ova opcija umanjuje […]

Pročitaj više