Strukture u redakciji i mehanizmi podrške
Stvaranje kulture bezbednosti u redakciji u kojoj se novinari ohrabruju da prijave nasilje na internetu, u kojoj se izbegava stigmatizacija i viktimizacija i pruža podrška novinarima koji su bili meta jeste ključno za sprečavanje emotivnih i profesionalnih posledica po novinare kao i autocenzure.
Komunikacija
Medijske kuće moraju ustanoviti jasne politike u vezi sa uznemiravanjem na internetu i sve te politike preneti i objasniti svim zaposlenima.
Formalni mehanizmi podrške
To su institucionalne mere za podršku novinarima koji su meta napada kojima se umanjuje lični i profesionalni uticaj na njih.
Mehanizmi podrške kolega
Na formalan i neformalan način, kolege mogu biti suštinski izvor podrške za novinare koji su meta napada.
Obuka
Potrebno je sprovesti različite obuke da bi se ojačala kultura bezbednosti u vezi sa nasiljem na internetu.
Sistemi prijavljivanja
Treba da postoje kanali komunikacije koji omogućuju novinarima i ostalim zaposlenima da prijave nasilje na internetu.
Procena rizika
Potrebno je obaviti temeljnu procenu rizika za svaki slučaj ponaosob da bi se odredila najprikladnija vrsta podrške.
Moderacija publike
Potrebna je temeljna i dobro razvijena strategija da bi se moderirali komentari korisnika jer se na taj način brzo uklanjaju napadi na novinare i medijske kuće, kao i drugi nepoželjni komentari.
Važnost razmene sa korisnicima i potreba za moderacijom komentara
Izgradnja zajednice i strateška moderacija
Komentari na veb sajtu: pravila uključivanja korisnika
Programi registracije, pravila korišćenja, smernice zajednice
Komentari na veb sajtu: alati za moderaciju
Tehnike premoderacije i postmoderacije, uklanjanje komentara, upozorenje i blokiranje korisnika, promovisanje zdrave komunikacije
Komentari na veb sajtu: moderacija sa ograničenim resursima
Ovo su alati za efikasno upravljanje komentarima kod medija koji imaju manje resursa
Korisni softveri
Stručnjaci preporučuju softvere, besplatne ili one koji se plaćaju, za moderaciju razgovora između predstavnika publike u odeljku za komentare i na platformama društvenih medija.
Moderacija publike na platformama društvenih mreža
U ovom odeljku istražujemo koje sve alate mogu da koriste moderatori na platformama društvenih mreža da bi upravljali javnom diskusijom bez nasilja.
Uključeni akteri
Sprečavanje i upravljanje efektima uznemiravanja na internetu zahteva saradnju različitih aktera u okviru redakcije. Svako ima svoju ulogu.
Menadžment
Treba da usvojite promene u strukturi u redakciji da biste stvorili kulturu bezbednosti kada je reč o nasilju na internetu.
Urednik
Razgovarajte otvoreno o nasilju na internetu i napravite takvu atmosferu u kojoj se novinari osećaju slobodno da prijave napade.
Novinar
Treba da shvatite da nasilje na internetu nije prihvatljivo i da to jednostavno nije osobina modernog novinarstva.
Stručnjak za bezbednost na internetu
Osoba u redakciji koja je zadužena za pitanja uznemiravanja na internetu.
Osoba za komunikaciju sa publikom
Identifikujte pretnje na internetu i kampanje u kojima se napadaju članovi tima.